Programok
NyomtatásTovábbküldés e-mailben
VR Driving – vezetés a virtuális valóságban


Tudományterület: Természettudományok

Szervező: Soproni Széchenyi István Gimnázium

Cím: 9400 Sopron, Templom utca 26. (020. Informatikai szaktanterem) - Térkép ide kattintva érhető el


Időpont(ok):
Erre az eseményre nem szükséges előzetes jelentkezés.

17:15-22:00
A program nem regisztrációköteles.


Programunk keretében egy virtuális autóvezetésen vehet részt a közönség. A kivitelezés az iskola robotkészletével történik.  Lesz egy LEGO elemekből megépített autó, amely egy utcai autó kicsinyített és leegyszerűsített mása, illetve egy vezérlő robot. A vezérlő robot a hétköznapi autókból jól ismert bemeneti egységekkel rendelkezik. Ide tartozik: kormány, pedálok, váltó. Ezek kivitelezése szintén LEGO elemekből történik, azonban használatukban teljesen megegyeznek a hétköznapi társaikkal. Ezekkel tudja a személy az autót irányítani.  A váltás többféleképpen megoldható.

Amennyiben a személy úgy kívánja, használhatja a manuális váltót. Ez kinézetében és használatában is a személyautókból ismert manuális váltó mása. A manuális váltó használatát azoknak ajánljuk, akik szimulálni szeretnék az autóvezetés közben a sofőrre váró összes feladatot. Ebben az esetben a gáz- és fékpedál mellett helyet kap a kuplung pedál is, amelyet a személyautókból ismert módon kell felengedni, illetve használni.

Aki nem akarja a kuplungot használni, de szívesen kipróbálná a vezetés élményét, azoknak a pillangófüles váltást javasoljuk. Ebben az esetben a kuplungot nem szükséges használni, azonban váltani szükséges. Ezt a személy a kormány hátulján található pillangófülek segítségével teheti meg.

Emellett még használható az automata mód, amikor nem szükséges váltani, csupán a gáz és fék kezelésére, illetve a kormányzásra kell figyelni. Ezt azoknak ajánljuk, akik nem akarnak egyszerre sok mindenre figyelni, helyette inkább csak élveznék a vezetés élményét.

A gázadást is igyekeztünk a személygépkocsikban ismerthez hasonlóvá tenni. Amennyiben a gázpedált kis mértékben nyomják be, abban az esetben az autó gyorsulása is sokkal kisebb lesz, mint amikor valaki padlógázzal akar felgyorsulni.

Emellett a kormány is az utcai autóból ismert társaihoz hasonlít, ugyanis a kormánykerék nem csupán egyszer, hanem többször, kb. 900°-ban tud majd fordulni.

Az autó vezetőülésében elhelyezünk egy 360°-os kamerát. Ennek képét a robotot irányító személy látja egy VR szemüveg segítségével, vagyis amikor ő jobbra fordítja a fejét, akkor a látott kép is jobbra fordul, így ez azt az érzetet kelti, mintha a személy az autóban ülne. Ennek kivitelezése úgy lesz megoldva, hogy a személy visel egy VR szemüveget, amelyben egy telefon lesz elhelyezve. A telefon fogadja a kamera jelét és azonnal VR kompatibilissá konvertálja, így a személy úgy fogja érezni, mintha tényleg az autóban ülne. Így tudja irányítani az autót, amit egy pályán kell végigvezetni. A pályán akadályok lesznek elhelyezve. A vezetés során a személy felmérheti a koncentrációsképességét, vezetéshez való érzékét és emellett jót szórakozhat. A vezetés kb. 6-8 percet vesz igénybe. Emellett a kezdetben felmerülő esetleges kérdésekkel számolva egy ember kb. 10 percet tud a programmal tölteni.

 


Főszereplő(k):

  • Lang Ágota
  • Balaskó Dominik
  • Csóka Benedek
  • Koloszár István



Vissza az előző oldalra
Keresés:  
A Széchenyiben észre sem veszed, és elhagyod a valóságot...

Ha szeptember, akkor KUTATÓK ÉJSZAKÁJA! 

2017. szeptember 29. (péntek) 

Ezen a délutánon és estén megismerkedhettek a kutatói munka szépségeivel és izgalmával. Megtudhatjátok, hol és hogyan dolgozik egy kutató, milyen kihívások érik, és hogyan küzdi le a nehézségeket?

 

Miről is szól ez a nap?

 

Arról, hogy a kutatók sokfélék, lehetnek laborban dolgozó, fehér köpenyes, szemüveges, kissé szórakozott professzorok, de lehetnek álmodozó fiatalok, dinamikus középkorúak, férfiak vagy nők is; és (időnként) dolgozhatnak autógyárban, búzamezőkön, tisztatérben, öntödében, az afrikai szavannán, csillagvizsgálóban, óceánjárón vagy egy vulkán tetején.

 

A Kutatók Éjszakájára minden korosztályt várunk látogatóként! Az Európai Unió Bizottsága által kezdeményezett eseménysorozat a társadalom minden tagjának bemutatja a kutatás és fejlesztés (K+F) fontosságát és vonzóvá szeretné tenni a kutatói életpályát. Az ovisoktól a nagymamákig mindenki megismerkedhet az innovációs gondolkodás fontosságával.

 

Szeptember 29-én kora délutántól késő éjszakáig, a rengeteg érdekes program során máskor nem látogatható helyszínek is kinyílnak, és bepillanthattok a zárt ajtók mögött zajló, az emberiséget előre vivő új ötletek létrehozásába;

 

Több mint 30 városban, közel 2000 program megszervezésével nem csak szórakoztatni szeretnénk, hanem azt is demonstrálni, hogy a találmányok egy-egy elkötelezett, kitartó és kreatív tudós vagy tudóscsapat munkájának eredményei, hogy a fiatalok is kedvet kapjanak a tudományos életpályához és az újítások támogatásához.

 

Ha videóhírek, akkor: SciNews!

A Kutatók Éjszakája hivatalos YouTube-csatornája idén is érdekes tudományos és az eseményhez kapcsolódó híreket oszt meg!

 

Kívánjuk, hogy

 

  • minden új látogató találja meg az őt érdeklő érdekfeszítő programokat,
  • idén jusson be a kiszemelt regisztrációköteles programra, akinek ez még nem sikerült,  és 
  • mindenkinek, hogy érezze nagyon jól magát ezen a különleges eseményen!


Írjátok fel a naptáratokba vagy az okostelefonba, hogy biztosan ne felejtsetek eljönni: 2017. SZEPTEMBER 29-én, pénteken, megint:

KUTATÓK ÉJSZAKÁJA!!!


Az Európai Kutatók Éjszakája az Európai Bizottság, Marie Skłodowska-Curie programjának támogatásával valósul meg.


Támogatóink: